| |
Educació
· 1976: Llicenciat en Matemàtiques. Universitat de Barcelona.
· 1978-1988: Estudis de música en el Aula de Música Moderna i Jazz de Barcelona i en el Taller de Músics de Barcelona. Estudis de veu i cant amb Anna Ricci, Helen Gallagher i Sergi Riera.
·
1981-1984: Tres anys de Interpretació en el Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona.
·
2001: Diploma de Estudis Avançats en Lògica i Fonaments de la Matemàtica (programa de Doctorat en la Universitat de Barcelona)
·
Actualment realitza la Tesi Doctoral en el Departament de Lògica, Història i Filosofia de la Ciència de la Universitat de Barcelona sota la direcció dels Doctors Francesc Esteva (CSIC.IIIA) i Ventura Verdú (UB).
Experiència pedagògica:
· 1974-75: Professor de Matemàtiques en el Centre d’Estudis Prat (Barcelona)
· 1977-1980: Professor titular de Matemàtiques en el Col×legi Lliure Adaptat Mitjà Manolo Hugué (Caldes de Montbui)
·
Des de 1988 es professor d’Interpretació de Cançons i Interpretació de Text en el Col×legi de Teatre de Barcelona.
·
Professor de Interpretació i Teatre Musical en les escoles Memory (des de 1995) i Youkali (des de 1998) de Barcelona.
Activitats professionals:
·
Des de 1982 exerceix professionalment com a actor, cantant i músic. Ha composat música i bandes sonores per a teatre i ha participat com a director musical en nombrosos muntatges teatrals. És també autor de guions, monòlegs i cançons. El seu historial com a actor es detalla en el full que acompanya aquest currículum.
Associacions professionals:
·
Soci nº 669 de la Asociación de Intérpretes Sociedad de Gestión (AISGE)
·
Soci nº 420 de l’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya
·
Soci nº 40.572 de la Sociedad General de Autores y Editores de España (SGAE)
·
Col·legiat nº 32.622 de l’Il·lustre Col·legi de Doctors i Llicenciats de Barcelona
Treballs com a actor
Televisió
Des de 1988 col·labora amb assiduïtat a diferents programes i espais dramàtics de TV3, TVE i Tele 5.
TV3: Crònica Negra, Aquí Canal 33, Especial Guillermina Mota, Víbria, Quico (personatge: Ferran), La Lloll, Estació d'Enllaç, Secrets de Família, Oh, Espanya!, Cròniques de la Veritat Oculta, El Joc de Viure, La Columna (magazine presentat per Julia Otero, en el paper de “el Sofista”), Mirall Trencat, Plats Bruts, Setze Dobles. TVE: Locos por la Tele, Glasnost, Plastic, Maki Navaja, Happy House (personatge: el cap d’ estudis). Tele 5: ¿Y tú, bailas? (concurs presentat per Àngels Gonyalons, en el paper de "el Regidor").
Cinema i Tele-Movies
Llargmetratges: Luces y sombras, de Jaime Camino (1988); Verònica, una dona al meu jardí, d’Octavi Martí i Antoni Padrós (1989); Los mares del sur, de Manuel Esteban (1990); Terranova, de Ferran Llagostera(1990); ¿Lo sabe el ministro?, de J.M.Forn (1990); Quin curs, el meu tercer!, d’Ignasi P.Ferré (1994); Jocs de rol, de Roberto Bodegas (1994); El Zoo de'n Pitus, de Mireia Ros (2000); La Memòria i el Perdó (2001); de Giorgio Capitane.
Curtmetratges: Clavelitos, escrit i interpretat per ell mateix i dirigit per Francesc Bellmunt i Santiago Lapeira [1993) amb el que obté el premi a la millor actuació masculina en el VI Festival de Cinema de Girona. Venid y vamos todos con flores amarillas, dirigit per Jorge Roger (1995) i en el que intervé com a co-partícip de la idea, en els arranjaments musicals i com a protagonista.
Teatre
Des de l’inici de la seva activitat professional com a actor en 1982, participa en varis musicals amb la companyia de Ricard Reguant (Jo, Plaute; Historia d'un Cavall; Godspell); així com en nombrosos muntatges amb diverses companyies: Teatre Estable de Sabadell; Zitzania Teatre (L'Auca del Senyor Esteve, dirigida per Pere Planella); companyia Adrià Gual (Urfaust, dir. Ricard Salvat); El Mentider (El Rei Micomicó, dir. Quico Romeu); Teatre Curial (Sputnik, dir. Pep Parés); Teatre Gent (La dèria d'en Severí, dir. Pere Dausà); el musical Línia Roja (1990), amb la companyia Teatre de l'Ocàs; El Artificio (1991), dirigida per Andrés Morte i Marcel.lí Antúnez; Cinquanta Histories d'Amor (1992), amb la companyia Je T'Aime dirigida per Marc Martínez i La Filla del Mar (1993), amb la companyia del Centre Dramàtic de la Generalitat de Catalunya, dirigida per Sergi Belbel.
En 1993 crea companyia pròpia i estrena els shows unipersonals SI SOY ASÍ i TANGOS Y PREGUNTAS, escrits i interpretats per ell mateix i dirigits per Àngela Martínez. En 1996 crea el col·lectiu Teatre de Butxaca Organitzat (T.B.O.) constituït per artistes del gènere del cabaret literari i el teatre unipersonal. L’espectacle del T.B.O. VARIETAT constitueix una mostra del treball dels artistes que integren el col·lectiu i se estrena l’octubre de 1996.
En 2000 estrena els espectacles de cabaret literari PIEL CANELA i EN BUSCA DE LA VERDAD PERDIDA. En 2001 entra a formar part de la companyia PUOTES a la que pertany actualment i amb la que estrena l’espectacle (PER)VERSIONS, dirigit per Pep Cruz. Tanmateix, en la actualitat forma part, com a mestre de cerimònies, de la companyia de noves varietats SLAPSTICKS, dirigida per Walter Cots. En 2003 participa en el muntatge EL MESTRE I MARGARITA, dirigit per Xico Masó, que es representa en el Teatre Lliure de Barcelona dins del festival GREC 2003.
|
|